ÕPPEPROTSESSI JUHTIMINE DIGIAJASTUL
Arendusprojekt: TARGA KLASSI keskkonnas ainealaste materjalide koostamine ja kasutamine
Eesmärk:
Digilahenduste kasutamine Targa Klassi keskkonnas .
(Näit. Loobuda arvutitundidest, kus õpetaja eeldab digivahendite kasutamis. Töövihikutest loobumine erinevates kooliastmetes õpilaste koolikoti ja digivahendite kasuks. Jms. )
Kaardistada aineõpetajate oskused ja edasi minna uute võimalustega.
Kõigi õpetajate kaasamine ühisesse edasiminekuplaani.
1. Digitaalne kool- hetkeolukorra kaardistamine -1. detsember 2017
1. Mis on juba hästi ?
2. Millest peaks kohe loobuma?
3. Mida soovite edasi arendada?
Mis tunne tekib kui räägitakse digivahendite kasutamisest ainetunnis?
Millest selline järeldus?
2. Digiveerandtunnid: 1., 7.. 11. detsember 2017 kolleegilt-kolleegile
3. Tagasiside: õpilastelt-õpetajatelt 12. detsember 2017
Õpetajale:
- Kui palju võtab aega digivahendite kasutamine Targa Klassi keskkonnas ainetunni ettevalmistamisel ja läbiviimisel? (Skaalal 1-10 )
- Kui mitu korda (nädalas) oled valmis kasutama Targa Klassi lahendust ainetunnis ?
Õpilasele:
- Kui suur on Sinu jaoks kasutegur digivahendite kasutamisel Targa Klassi keskkonnas ainetunnis?
(Skaalal 1-10)
Millest selline järeldus?
2. Digiveerandtunnid: 1., 7.. 11. detsember 2017 kolleegilt-kolleegile
3. Tagasiside: õpilastelt-õpetajatelt 12. detsember 2017
Õpetajale:
- Kui palju võtab aega digivahendite kasutamine Targa Klassi keskkonnas ainetunni ettevalmistamisel ja läbiviimisel? (Skaalal 1-10 )
- Kui mitu korda (nädalas) oled valmis kasutama Targa Klassi lahendust ainetunnis ?
Õpilasele:
- Kui suur on Sinu jaoks kasutegur digivahendite kasutamisel Targa Klassi keskkonnas ainetunnis?
(Skaalal 1-10)
3.
IDEED:
- Õppekavasse sisse kirjutada, mida osata erinevates ainetes arvutialaselt. Innovaatilised õpilood-internetist HITSA!!!!
- Robootika ja programmeerimise sisse kirjutamine matemaatika ainekavasse.
- Emakeele õpetaja tutvustab erinevaid keskkondi ja lehekülgi ja dokumendi vormistamist jne.
- Digikohvikud: 30 min nädalas huvitavaid äppe!
- Rühmatööde ruum!
- Õpiäpi väljatöötamine-AVASTUSRADA!
- Õpilased koolitavad õpetajaid.
- Õpilased juhendavad robootikaringe ja progr. ringe.
- Digipooltunnid õpetajalt-õpetajale.
- Programmeerimine kui kirjaoskus (materjalid ka eesti keeles) ka ilma arvutiteta.
- STEAM õppimine (reaal-ja loodusained: ükski looja ei saa eksisteerida ilma kunstita).
- Õpperuumi ümberdisainimine. (Koolil lasteaialt palju õppida).
- IDEEDE- UNISTUSTE TABEL-õpetajatele ja õpilastele
- Meisterdamise klass (koos õpetajatega). Igasugust kraami leiutamiseks.
- Erinevad õppimisnurgad.
- IT-õpilaste rühm koolis abiks õpetajatele.
- eTwinningu projektitöö (ka EESTi sisesed ja Tuleb kohe autoriõigused ja eTwinning)
- Ümberpööratud klassiruum.(väga hästi töötab see matemaatikas. Video vaatamine st teemaga tutvumine ja siis lahendamine) INNOVAATILISED ÕPILOOD- õppevara.hitsa.ee
- Õpilaselt-õpilasele .Algklassiõpilased tellivad oma stsenaariumi järgi 9. klassi õpilastelt filmi.
- Õpetaja metoodika mutumine: Nädalaülesanded õpilastel käes (õpik baasiks: õpilased loovad õppematerjali ja õpetavad-raamatu lugemine ja kokkuvõtte tegemine ja eTwinningu projekt: 1 nädal: ind-ne töö, 2. nädal paaristöö, 3. nädal rühmatöö)
- Õpetaja mõtleb ülesandeid välja vaba ja tühja aja sisustamiseks.
- kool kae.edu.ee
- Erinevad keskkonnad: quizizz.com, ajalugu, eesti keel (testi sooritamine mitu korda, kuni selgeks saab), Classflow.com (I. Maadvere youtube kanalil juhend), Neardbord.com
- Erinevad kogukonnad: kogukonnapõhine õpe. Tartu teaduskool, nutikogukond jne.
- Mängumaailmad koolis. Õpilased ise loovad ja on juba õpimängud olemas.
- e-koolikott(koolielu kaob?) haridustehnoloogid.ee?
- 3D modelleerimine , filmid (da Vinci ims.)
- LIITREAALSUS: Ma võtan tavalise maailma ja panen talle virtuaalsuse peale
- VIRTUAALREAALSUS: edu.google.com/expeditions, 360 video jpm.,quivervision.com
- robot-tugiisik
- aatrium
- e-õppepäev-põgenemisklass
TARK KLASS
INIMESED- õpetajate- ka muu personal (infojuht, haridustehnoloog,)õppematerjalide
loomine pilvepõhises keskkonnas ainetunni läbiviimiseks
KUIDAS HINNATA- iga õpetaja tutvustab õppeaasta jooksul 2 õppematerjali,
mille koostanud ise (abi saab kolleegidelt) Lähme vaatame, mida kolleeg teeb,
saame ideid! Õpilaste -õpetaja tagasiside.
JUHTIMISOTSUSED – iganädalased digipooltunnid -kohvikud, (moderaatoriks-mentoriks
haridustehnoloog) aineõpetaja
plaanikohaselt on valmis tutvustama oma ainealast väljundit digitaalse
õppematerjali näol-julgemad varem, kes annavad ideid järgmistele
RESSURSID – õpetajalt-õpetajale (vajadusel kaasata koolitajaid
väljaspoolt), mentori olemasolu
bit.ly/diginovember2017
Albu Põhikool tunnustab Aste Põhikooli olulise ja vajaliku teema tõstatamise ning suurepärase idee eest - digirikastada kaasaegset õpikeskkonda.
VastaKustutaProjekti paremaks õnnestumiseks soovitame omaltpoolt läbiviijatel täpsustada kahte aspekti:
• Millised on targa klassi õpikäsituse indikaatorid õpetajale?
• Milliseid konkreetseid õpiväljundeid ja -tulemusi on ainepõhiselt õpilastelt oodata ning milliste pädevuste omandamist need toetavad.
Jõudu ja edu kavandatu elluviimisel!
Lugupidamisega ning vaikset advendiaega, rahulikke jõule ja tujuküllast aastavahetust soovides
Albu Põhikooli meeskond, 14.12.2017.